hjerte Nettlegevakt Døgnåpent

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på noen av de vanligste spørsmålene om Nettlegevakt.

Ofte stilte spørsmål

Hvis du har andre spørsmål så gjerne ta kontakt på e-post, Facebook eller chat.

Er Nettlegevakt sikkert å bruke?

Ja. Sikkerhet er noe Nettlegevakt tar veldig alvorlig. Les mer om dette på siden om sikkerhet.

Hvor lang tid tar det å få svar?

Henvendelser blir behandlet fortløpende. Gjennomsnittlig svartid er 5 minutter.

Hvordan kan jeg hente ut medisin på apoteket, jeg får jo ikke resept i hånden?

Resepter blir sendt elektronisk med e-resept, og du kan hente medisin på et hvilket som helst apotek ved å oppgi navn og fødselsnummer.

Er betalingsløsningen sikker?

Ja. Betalinger håndteres av Bambora, som er en veletablert betalingsløsning i Norge. Se www.bambora.no for mer informasjon.

Bidrar Nettlegevakt til økt antibiotikabruk og resistens?

Nei. Nettlegevakt ønsker kun å behandle pasienter som trenger det og som hadde fått behandling på vanlig ordinær legevakt. Vi forholder oss strengt til nasjonale retningslinjer for behandling og bruker kun smalspektret antibiotika samtidig som bruken av preparater blir slavisk alternert. På den måten bidrar Nettlegevakt til bedre etterlevelse av retningslinjer og mindre resistens. Les mer om problemstillingen på informasjonssiden om antibiotika.

Kan jeg være sikker på at mine opplysninger ikke formidles til tredjepart?

Ja. Nettlegevakt er bygget på en sikker meldingsplattform. Alle meldinger som sendes mellom behandler og pasient lagres på en sikker meldingstjener før de blir journalført i et journalsystem. Alle meldinger som sendes blir kryptert (gjort uleselig for uvedkommende). Opplysninger gitt til Nettlegevakt vil aldri bli distribuert til tredjepart. Alle leger som jobber i Nettlegevakt har taushetsplikt. Les mer om sikkerhet på Nettlegevakt.